Nákladové nádraží Žižkov

Historie

Velkokapacitní nádraží sloužilo k rychlé překládce zboží, zejména potravin, a současně mělo kapacity pro jejich skladování v tamních chladnicích. Celková rozoha nádraží je přibližně 33 hektarů
Budovu v roce 1930 společně vyprojektovali Dr. Ing. Karel Cavai a Ing. arch. Vladimír Weis.Postavily ji firmy Karla Skorkovského, Bohumila Belady a Františka Strnada, ocelové konstrukce dodala ČKD a výtahy vinohradská firma Jan Prokopec. Skladiště a rampy byly stavěny od roku 1931, správní budovy od roku 1934. Náklady na výstavbu byly kolem 100 milionů korun.1. března 1936 byl zahájen pravidelný provoz.
Provoz v budově nádraží byl ukončen v roce 2002

(21. února 2012 ministerstvo kultury opět prohlásilo nákladové nádraží kulturní památkou tentokrát však již pouze hlavní budovu, nikoliv přilehlé budovy vrátnic a původní oplocení. Je pravděpodobné, že vlastník proti rozhodnutí opět podá o rozklad.)

Vstup
O víkendu je možné se “proplížit“ kolem hlavního vchodu ,kde je vrátnice s několika členy ochranky. V týdnu by měl být vchod do objektu bezprblémový, jelikož zde sídlí několik firem a obchodů.
Pokud narazíte jako my na ochranku při focení nádraží z druhé ( vnitřní ) strany je lepší říci že si jenom fotografujete budovu (Nám to prošlo)

Závěr
Do vnitřních prostor nádražních skladů a objektů se sice nedostanete, ale i venkovní část budovy je podle mě velice fotogenická a dají se zde najít opravdu krásné detaily a zákoutí.

Datum focení v objektu 29.7.2012

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *